دکوموند

دکوراسیون داخلی

دکوموند

دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی 

 

طراحی دکوراسیون داخلی به مجموعه ای کار ها و فعالیت ها گفته می شود که برای ساخت، ترمیم و بازسازی قیمت های داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی داخلی ساختمان توسط طراح داخلی انجام می شود که با تمام سبک های طراحی داخلی آشنایی دارد. دکوراسیون در لغت به معنای آراستگی، مرتب بودن و پیراستگی می باشد. اساس دکوراسیون داخلی هماهنگی اجزا داخلی ساختمان ها و مرتب سازی آن ها با هم است. طراحی های داخلی ساختمان انواع مختلف و متنوعی دارد که می توان طراحی داخلی کلاسیک، طراحی داخلی مینیمال، سبک روستیک، سبک مدرن و …. اشاره کرد که هر کدام ویژگی ها و مشخصات منحصر به فری دارند. در اینجا قصد داریم به معرفی انواع سبک ها در طراحی دکوراسیون داخلی بپردازیم و ویژگی های هر کدام را بیان کنیم.



 

دکوموند

 

آشنایی با انواع سبک طراحی دکوراسیون داخلی

 

همان طور که گفته شد طراحی دکوراسیون داخلی در سبک های مختلف و متنوع انجام می شود که در ادامه به معرفی پرداخته ایم.

  1. سبک مدرن : یکی از سبک های مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ها، سبک مدرن می باشد. سبک مدرن در حقیقت سبکی از معماری می باشد که در آن از وسایل ساده، ظریف با رنگ های خنثی استفاده شده است. در این سبک بیشتر متریال هایی چون فلز، شیشه و سنگ به چشم می خورد. این سبک سبکی بی روح و ساده خواهد بود.
  2. سبک صنعتی : یکی دیگر از سبک های به کار رفته در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ها، سبک های صنعتی می باشد. در این سبک اغلب از رنگ های گرم و تیره استفاده می شود و وسایل استفاده شده در این نوع سبک از متریال چوب، فلز و شیشه تولید شده اند. لازم به ذکر است که در اجرای سبک نامبرده از اکسسوری های کوچک و ساده متناسب با محیط و رنگ های به کار رفته استفاده خواهد شد.
  3. سبک مینیمال : سبک مینیمال یکی دیگر از سبک هایی می باشد که در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. در این سبک از طراحی داخلی ساختمان از حداقل وسایل با شکل ظاهری بسیار ساده استفاده می شود. به عبارت دیگر این نوع سبک از طراحی داخلی از تجمل گرایی، شلوغی و … دوری می کند و قناعت پیشگی را نمایان می سازد.
  4. سبک انتقال و یا ترانزیشنال : یکی دیگر از سبک هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد، سبک انتقال و یا ترانزیشنال می باشد. در این نوع سبک از طراحی داخلی ساختمان ها از سبک های متنوع در کنار یک دیگر استفاده می شود. به عبارت دیگر از سبک انتقال از مبل های سنتی در فضایی کاملا مدرن استفاده خواهد شد. از دیگر نکاتی که در این نوع سبک مورد توجه قرار می گیرد. دیوار هایی ساده با رنگ هایی ملایم که با استفاده از تابلو های شلوغ و پر رق و برق تزئین شده اند. در این سبک مبل های ساده در کنار فرش هایی با طرح های شلوغ  مورد استفاده قرار گرفته اند. اغلب وسایل استفاده شده در این سبک از متریال های متنوع چون چوب، فلز، سنگ و شیشه استفاده شده است.
  5. سبک روستیک : یکی دیگر از سبک هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد، سبک روستیک می باشد. این سبک، تلفیقی از سبک صنعتی و سبک روستایی می باشد. در سبک روستیک از طبیعت الهام گرفته می شود. در این نوع سبک اغلب از رنگ های سفید استفاده می شود و وسایل استفاده شده در این نوع سبک اغلب از متریال هایی چون چوب، چرم، فلز و پوست تولید شده اند. لازم به ذکر است که اکسسوری های قابل استفاده در این نوع سبک اغلب صنایع دستی می باشند.

 

 

نکات مهم در طراحی 

 

در طراحی داخلی ساختمان ها و یا منازل باید فاکتور های مختلفی را مد نظر قرار. از فاکتور های قابل توجه در طراحی داخلی ساختمان ها می توان به نقش مبل ها، نقش قاب های دیواری، نقش نور و روشنایی، جداسازی فضا ها، نقش رنگ دیوار ها، نقش کفپوش، نقش شومینه، نقش گل و گیاه طبیعی و … اشاره کرد. مبلمان در طراحی داخلی ساختمان 30 درصد تاثیر گذار می باشد. در نتیجه در انتخاب آن و هماهنگ بودن آن با سایر اجزا ساختمان دقت کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد